Jeśli masz pytania, zadzwoń lub napisz do nas!
Jacek Szewczak
55 246 26 84 wew. 35
jacek.szewczak@cwz.pomorskie.pl
Obsługuje:
- miasto i gmina Nowy Dwór Gdański
- gmina Stegna
- gmina Sztutowo
Elżbieta Sopel
55 246 26 84 wew. 36
rozliczenia@cwz.pomorskie.pl
Obsługuje:
- miasto i gmina Nowy Staw
- gmina Lichnowy
- gmina Stare Pole
- gmina Ostaszewo
- gmina Malbork
- gmina Gronowo Elbląskie
W celu weryfikacji prosimy o przygotowanie nr ID (nr klienta)
Zgodnie z § 2 pkt 11 Rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia 28 czerwca 2006 roku w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzania ścieków /tekst jednolity Dz.U z 2006 roku, nr 127, poz. 886/ stawka opłaty abonamentowej jest wielkością wyrażoną w jednostkach pieniężnych, w złotych, na odbiorcę usługi za okres rozliczeniowy. Odbiorca usług jest obowiązany zapłacić opłatę abonamentową przedsiębiorstwu wodociągowo – kanalizacyjnemu za utrzymanie w gotowości do świadczenia usług urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz jednostkę usługi odczytu wodomierza lub urządzenia pomiarowego i rozliczenia należności za ilość dostarczonej wody i/lub odprowadzonych ścieków. Do stawki opłaty abonamentowej dolicza się podatek VAT. Opłata abonamentowa nie jest „opłatą za wodomierz”, ani też nie stanowi rekompensaty z tytułu kosztów jego nabycia, zainstalowania czy tez utrzymania wodomierza, lecz jest elementem taryfy – tak samo jak cena jednostkowa 1 m3 wody i 1 m3 ścieków.
Stawkę opłaty abonamentowej na odbiorcę ustala się:
- w rozliczeniach w oparciu o wskazania wodomierza głównego lub wskazania wodomierza mierzącego ilość wody bezpowrotnie zużytej
- w rozliczeniach z osobą korzystającą z lokalu w budynku wielolokalowym
- w rozliczeniach na podstawie przepisów dotyczących przeciętnych norm zużycia wody.
W związku z wejściem w życie z dniem 25 maj 2018 roku przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych – ogólne Rozporządzenie o ochronie danych osobowych RODO – informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych w celu weryfikacji telefonicznej prosimy o posługiwanie się numerem klienta (numer ID).
Jest to numer identyfikujący każdego odbiorcę. Bez podania tego numeru nie możliwym jest przyjęcie zgłoszenia.